Koszyk 0

000PLN

Brak produktów w koszyku.

Wymiana klocków hamulcowych

Hamulce to nasza gwarancja bezpieczeństwa. To jak obchodzimy się z hamulcami w dużej mierze zależy od żywotności poszczególnych elementów naszego układu hamulcowego. jedni hamują mniej agresywnie, inni dociskają pedał hamulca znacznie mocniej. Niezależnie od naszego stylu jazdy oraz od tego, czy jeździmy głównie po mieście, czy na trasach, nasze hamulce wymagają szczególnej opieki. Nie narażajmy na niebezpieczeństwo samych siebie, swojej rodziny i znajomych oraz innych uczestników ruchu.


Żywotność klocków hamulcowych

Dość częstym pytaniem, z jakim się spotykamy jest „jak długo będą mi służyły klocki hamulcowe”. Nie da się tego określić w czasie. Ten czas jest uzależniony od czynników takich jak styl jazdy oraz otoczenie użytkowania samochodu.

Spotkaliśmy się z sytuacjami, w których już po pięciu tysiącach przejechanych kilometrów, klocki nadawały się do wymiany. 15 000 km to taki moment, kiedy warto przynajmniej skontrolować stan swoich klocków u swojego mechanika, a po 80 tysiącach ich wymiana będzie prawdopodobnie koniecznością.

Żywotność swoją drogą, ale objawy zużytych lub uszkodzonych klocków samochodowych przynajmniej na minimalnym poziomie powinniśmy móc ocenić samodzielnie.

Kto zna lepiej nasz samochód niż my sami?



Po czym poznać, że Twoje klocki hamulcowe są do wymiany?


Informacja od mechanika

Mechanicy często informują swoich klientów – za 4 tys. kilometrów wymiana klocków hamulcowych. Pamiętajmy jednak, że ocena jest mocno przybliżona. Owszem może się zdarzyć, że montaż nowych klocków będzie potrzebny dopiero za 8 tys. km, ale równie dobrze może się wydarzyć, że nawet tych 4 tys. km nasze klocki nie wytrzymają.

Taka informacja to sygnał  - zorganizuj jak najszybciej wymianę - mniej agresywna jazda wcale nie wydłuży terminu wymiany klocków – przecież nie  przestaniesz hamować na czerwonym świetle. 


Wydłużenie drogi hamowania

Jest to najbardziej oczywisty objaw zużytych klocków hamulcowych. W takiej sytuacji nie ma, na co czekać. Swoją najbliższą podróż powinniśmy odbyć do naszego mechanika.


Pogorszenie tempa przyspieszenia

W przypadku, kiedy obserwujemy wolniejsze niż zwykle przyspieszanie naszego samochodu należy rozważyć, że nasze hamulce są cały czas zaciśnięte. Może o tym dodatkowo świadczyć mocno nagrzewająca się felga koła oraz zapach spalenizny wydobywający się z okolicy kół Wówczas konieczna jest wizyta u  mechanika. W tym przypadku również nie warto zwlekać, gdyż jazda z zaciśniętymi klockami hamulcowymi jest bardzo niebezpieczna oraz drastycznie zmniejsza ich żywotność.Dźwięki (piszczenie, odgłosy tarcia)



Dźwięki (piszczenie, odgłosy tarcia)

Wszelkie dźwięki, których dotychczas nie było i pojawiają się np. podczas hamowania lub podczas jazdy mogą wskazywać na zużycie klocków hamulcowych. Nie zwlekaj – udając się do mechanika możesz uratować przed zniszczeniem swoje tarcze, ignorując te objawy naprawa może wzrosnąć z kilkudziesięciu do kilkuset złotych. A nawet do kilku tysięcy jeżeli nie wyhamujemy i spowodujemy kolizję.



Wibracje w kierownicy podczas hamowania

Odczuwając wibracje w kierownicy podczas hamowania mogą oznaczać poza zużytymi klockami również uszkodzenie mechaniczne (skrzywienie) tarczy.



Bezpieczeństwo – to najważniejszy czynnik, którym powinniśmy się kierować dbając o nasz układ hamulcowy. Pamiętaj, że każde centrum Norauto kompleksowo zajmie się układem hamulcowym w Twoim aucie.



Powrót

Informacja o plikach cookie

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www.
Więcej w Polityce prywatności.

Ok, rozumiem.

Montaż opon - 50%