Wymiana paska rozrządu w silniku benzynowym (Cena od 249,99)

NORAUTO
Zalety produktu:

Przez okreslenie „wymiana rozrzadu” rozumie sie wymiane elementu realizujacego naped walków rozrzadu od walu korbowego silnika, czyli najczesciej paska zebatego.
Doradcy w serwisach samochodowych Norauto dysponuja wiedza, kiedy nastepuje wlasciwy moment wymiany rozrzadu dla konkretnej marki i modelu pojazdu.
Oferujemy elementy rozrzadu do wszystkich samochodów. Do wyboru mamy produkty oryginalne oraz ich tansze zamienniki. Jesli nie posiadamy odpowiedniej czesci, zamówimy ja specjalnie dla Ciebie.

Referencja : F1701
od
249,99 zł

Uklad rozrzadu to jeden z najistotniejszych podzespolów w silniku spalinowym. Uszkodzony rozrzad na pewno spowoduje powazna awarie silnika.

Praca silnika spalinowego w przypadku wiekszosci samochodów opiera sie na otwieraniu i zamykaniu zaworów, które wpuszczaja do komory spalania mieszanke paliwowo-powietrzna. Tam w czterech cyklach jest ona sprezana i dochodzi do jej eksplozji w wyniku pracy tloka w cylindrze. Synchronizacja pracy zaworów z tlokiem staruje uklad rozrzadu.

Wraz z przebiegiem elementy rozrzadu ulegaja zuzyciu. Pasek sie naciaga i narazony na zerwanie. To natomiast moze doprowadzic do sytuacji, w trakcie której podczas pracy silnika tlok zderzy sie z zaworem. Problem nie wystepuje w przypadku tzw. silników bezkolizyjnych, sa one jednak spotykane coraz rzadziej. W przypadku pozostalych jednostek w momencie zderzenia istnieje ryzyko zgiecia zaworów, skrzywienia walka rozrzadu, a nawet wybicia dziury w tloku.
To awarie niezwykle kosztowne w naprawie, dlatego rozrzad warto regularnie wymieniac.

Niestety w przypadku rozrzadu nie da sie po prostu sprawdzic jego stanu. Mozemy ten element jedynie wymienic. Musimy sie stosowac do zalecen producenta dotyczacych okresów wymiany. W niektórych przypadkach naped rozrzadu przetrwa nawet 200 tys. km bezawaryjnej pracy. Znacznie czesciej jednak okres wymiany wynosi okolo 60–90 tys. km.
Wymiana rozrzadu bedzie równiez konieczna w przypadku zakupu samochodu uzywanego, którego przeszlosci nie jestesmy pewni.


Do góry